Use Google translate to translate the web page. Telge AB takes no responsibility for the translation.

Kundservice - vad kan vi hjälpa till med?

Har du några frågor till oss är du välkommen att höra av dig via vårt kundforum.

Du kan även ringa till Telges växel 08-550 220 00.

Växelns öppettider är måndag-torsdag kl. 08.00-16.00, fredag kl. 08.00-15.00.

Gör en störnings- eller felanmälan

Välj något av följande alternativ

Ring oss alltid vid akuta ärenden

Vid akuta ärenden eller en pågående störning ska du alltid ringa till oss.

  • 08-550 233 00 för Telge Nät-ärenden som strömavbrott eller vattenläcka på stan. Efter kontorstid så kopplas ditt samtal automatiskt vidare till jourtelefon.
  • 08-550 221 00 för dig som är hyresgäst hos oss på Telge Bostäder, Telge Hovsjö eller Telge Fastigheter och felanmälan gäller din bostad.

Anmäla trasiga gatlyktor?

Lyser inte gatlyktan eller lyser den hela tiden, felanmäl det till oss på Telge Nät genom att mejla nat@telge.se eller ringa 08-550 233 00.

Alla andra frågor som rör gatubelysning, till exempel skadad lyktstolpe eller om du tycker att det saknas belysning någonstans, ansvarar Södertälje kommun för. Via det här formuläret kommer du i kontakt med kommunen.

Fråga om hyresbostäder, parkeringar, kontrakt eller tillval

Öppettider distriktskontor

Måndag-fredag: 07.30-10.00
Onsdag: 07.30-10.00 och 14.00-17.00

Läs mer om distriktskontoren och se vilket distrikt din adress tillhör.

Kontakta oss

Vi hjälper dig med allt som rör din hyresbostad. Välkommen!

Frågor om hyresbostäder, parkeringar eller kontrakt

Frågor om tillval

Övriga frågor eller anmälan

Telefon

  • 08-550 221 00

Måndag-torsdag: 09.00-16.00
Fredag: 09.00-14.30
Lördag-söndag: Stängt

Felanmälan som gäller din bostad

Vid akuta ärenden

Vid akuta ärenden ska du alltid ringa till oss. Efter kontorstid så kopplas ditt samtal automatiskt vidare till jourtelefon.

  • 08-550 221 00
Fråga om återvinning och slamtömning

Ring 08-550 222 33 eller mejla till: atervinning@telge.se

Öppettider kundservice

  • Måndag-torsdag kl. 08.00-15.00. Lunchstängt kl. 12.00-13.00
  • Fredag kl. 08.00-14.30. Lunchstängt kl. 12.00-13.00

Här kan du se när sopbilen kommer och tömmer din soptunna.

Kundservice Nykvarns kommun

Boende i Nykvarns kommun ska vända sig till Nykvarns kommun vid frågor kring avfall och återvinning. Det gäller allt från fakturafrågor, om man vill veta när soptunnan töms, beställa slam- eller latrintömning etc.

Kontaktuppgifter kundcenter, Nykvarns kommun

Telefon: 08-555 010 00

Telefontid faktura- och abonnemangsfrågor:
Måndag-fredag kl. 08.00-12.00

Mer information hittar du på Nykvarns kommuns webbsida.

Fråga om elavtal

Ring: 08-12 22 58 20 eller mejla till: kundservice@telgeenergi.se 

Vi på Telge Energi svarar på alla dina frågor om ren el och elavtal.

Besök vår hemsida här.

Fråga om elnät, VA eller fjärrvärme

Ring: 08-550 233 00 eller mejla till: nat@telge.se

Öppettider kundservice

Måndag-torsdag kl. 09.00-16.00
Fredag kl. 09.00-14.00

Lunchstängt varje dag kl. 11.00-12.00.

Ringer du under lunchtid och ditt ärende gäller strömavbrott, vattenläcka, avgrävd kabel eller grönt vatten ber vi dig ringa via växeln istället 08-550 220 00.

Här informerar vi om aktuella driftstörningar för vatten, återvinning, fjärrvärme, el- och stadsnät.

Fråga om stadsnät

Vill du felanmäla internet, tv eller telefoni, gör först en egen felsökning, du hittar instruktioner här. Om du fortfarande har problem, kontakta din tjänsteleverantör. Har du grundutbud utan tv-box vänder du dig till Telenor.

Undrar du något om nyanslutning till stadsnätet kan du läsa mer här eller kontakta kundservice på telefon 08-550 233 00 eller mejla till nat@telge.se.

Övriga frågor och svar

Vanliga frågor och svar finns i vårt kundforum. Om du inte hittar svar på det du undrar över, kan du enkelt ställa en ny fråga. Gå vidare till vårt kundforum.

Kontakta en specifik person hos oss

Ring vår växel 08-550 220 00 eller mejla till: fornamn.efternamn@telge.se

Våra öppettider är måndag-torsdag kl. 08.00-16.00, fredag kl. 08.00-15.00.

Våra öppettider och vägbeskrivningar

Öppettider receptionen Storgatan 42 i Södertälje

Tillfälliga öppettider 1/6-31/8:

Måndag-torsdag kl. 08.00-15.30
Fredag kl. 08.00-15.00

Hitta till oss - kartor

Receptionen Storgatan 42

Tveta återvinningsanläggning

Återvinningscentraler

Öppettider och hitta till Returen och Tveta

Fråga om hantering av personuppgifter

Telgekoncernen värnar om din integritet. Det är viktigt för oss att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter och att vi gör det i enlighet med dataskyddslagstiftningen (GDPR).

Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter.

Senast ändrad: 13 december, 2021