Use Google translate to translate the web page. Telge AB takes no responsibility for the translation.

Gula blommor

Kundservice - vad kan vi hjälpa till med?

I flera av våra verksamheter har vi nära kontakt med våra kunder och för att bidra till att stoppa smittspridning kommer vi att begränsa kontaktytorna. Detta för att skydda dig som kund men också våra medarbetare.

Vi kommer att göra vad vi kan för att upprätta hålla normal service, samtidigt som vi följer de officiella riktlinjer som finns och hoppas på förståelse för vad detta kan innebära för dig som kund under den speciella tid som råder just nu.

Just nu har vi längre handläggningstider

Ska du göra en felanmälan? Är ditt ärende akut kommer vi att åtgärda det direkt. Ärenden som inte är akuta kommer vi också att åtgärda, men just nu är väntetiden längre och vi kontaktar dig när vi har möjlighet att hjälpa dig.

Här kan du läsa mer om hur vi arbetar med ditt ärende och hur vi tar ansvar för att minska spridningen av covid-19

Södertälje kommuns webbplats finns uppdaterad information till dig som bor i Södertälje och vi har en samlad sida med Telgespecifik information som är relaterad till Covid-19-händelser.

Gör en störnings- eller felanmälan

Välj något av följande alternativ

Ring oss alltid vid akuta ärenden

Vid akuta ärenden eller en pågående störning ska du alltid ringa till oss.

  • 08-550 233 00 för Telge Nät-ärenden som strömavbrott eller vattenläcka på stan. Efter kontorstid så kopplas ditt samtal automatiskt vidare till jourtelefon.
  • 08-550 221 00 för dig som är hyresgäst hos oss på Telge Bostäder, Telge Hovsjö eller Telge Fastigheter och felanmälan gäller din bostad.

Anmäla trasiga gatlyktor?

Lyser inte gatlyktan eller lyser den hela tiden, felanmäl det till oss på Telge Nät genom att mejla nat@telge.se eller ringa 08-550 233 00.

Alla andra frågor som rör gatubelysning, till exempel skadad lyktstolpe eller om du tycker att det saknas belysning någonstans, ansvarar Södertälje kommun för. Via det här formuläret kommer du i kontakt med kommunen.

Fråga om hyresbostäder, parkeringar, kontrakt eller tillval

Frågor om hyresbostäder, parkeringar, kontrakt eller tillval: uthyrningen@telge.se

Övriga frågor eller felanmälan: kundservicebostader@telge.se

Telefon: 08-550 221 00

Telefontider under sommaren

Kundservice

Måndag-fredag kl. 08.00-15:00

Uthyrningen

Måndag-fredag kl. 09.00-12.00

Fråga om återvinning och slamtömning

Ring 08-550 222 33 eller mejla till: atervinning@telge.se

Öppettider kundservice

Måndag-torsdag kl. 08.00-15.00
Lunchstängt kl. 12.00-13.00
Fredag kl. 08.00-12.00

Här kan du kolla när sopbilen kommer hem till dig och tömmer soptunnan.

Kundservice Nykvarns kommun

Boende i Nykvarns kommun ska vända sig till Nykvarns kommun vid frågor kring avfall och återvinning. Det gäller allt från fakturafrågor, om man vill veta när soptunnan töms, beställa slam- eller latrintömning etc.

Kontaktuppgifter kundcenter, Nykvarns kommun:
Telefon: 08-555 010 00
Telefontid faktura- och abonnemangsfrågor:
Måndag-fredag kl. 08.00-12.00

Länk till Nykvarns kommuns webbsida, med mer information. 

Fråga om elavtal

Ring: 08-12 22 58 20 eller mejla till: kundservice@telgeenergi.se 

Vi på Telge Energi svarar på alla dina frågor om ren el och elavtal.

www.telgeenergi.se

Fråga om elnät, VA eller fjärrvärme

Ring: 08-550 233 00 eller mejla till: nat@telge.se

Sommaröppettider 25 juni-31 augusti

Måndag-torsdag kl. 08.30-16.30
Fredag kl. 08.30-14.30
Lunchstängt varje dag kl. 12.00-13.00, vid akut driftstörning ring 08-550 220 00

Våra ordinarie öppettider

Måndag-torsdag kl. 08.00-17.00
Fredag kl. 08.00-15.00
Lunchstängt varje dag kl. 12.00-13.00, vid akut driftstörning ring 08-550 220 00

Gäller ditt ärende till- eller frånkoppling av el, vatten eller fjärrvärme mejla ekonomigruppen@telge.se.

Aktuell driftstatus här informerar vi om det är driftstörningar.

Fråga om stadsnät

Vill du felanmäla internet, TV eller telefoni, gör först en egen felsökning, du hittar instruktioner här. Om du fortfarande har problem, kontakta din tjänsteleverantör. Har du grundutbud utan TV-box vänder du dig till Telenor.

Undrar du något om nyanslutning till stadsnätet kan du läsa mer här eller kontakta kundservice på telefon 08-550 233 00 eller mejla till nat@telge.se.

Övriga frågor och svar

Vanliga frågor och svar finns i vårt kundforum. Om du inte hittar svar på det du undrar över, kan du enkelt ställa en ny fråga. Gå vidare till vårt kundforum.

Kontakta en specifik person hos oss

Ring vår växel 08-550 220 00 eller mejla till: fornamn.efternamn@telge.se

Våra öppettider är måndag-torsdag kl. 08.00-17.00, fredag kl. 08.00-15.00.

Våra öppettider och vägbeskrivningar

Bostäder och lokalerÅtervinning och slamtömningElavtalElnät, VA, fjärrvärme och stadsnät
Mån-tors kl. 08.00-17.00
Fredag kl. 08.00-15.00
Mån-fre kl. 08.00-15.00

Mån-fre kl. 08.00-18.00

Mån-tors kl. 08.00-17.00
Fredag kl. 08.00-15.00

Kartor - hitta till oss

Receptionen Storgatan 42

Tveta återvinningsanläggning

Återvinningscentraler

Öppettider och hitta till Returen och Tveta

Fråga om hantering av personuppgifter

Telgekoncernen värnar om din integritet och har utsett ett dataskyddsombud som du når på dataskyddsombud@telge.se

Det är viktigt för oss att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter och att vi gör det i enlighet med dataskyddslagstiftningen (GDPR). Läs mer: Hur vi hanterar dina personuppgifter

 

Senast ändrad: 4 augusti, 2020