Use Google translate to translate the web page. Telge AB takes no responsibility for the translation.

Kundservice - vad kan vi hjälpa till med?

Gör en fel- eller störningsanmälan

Välj något av följande alternativ

Ring oss alltid vid akuta ärenden

Vid akuta ärenden eller en pågående störning ska du alltid ringa till oss.

  • 08-550 233 00 för Telge Nät-ärenden som strömavbrott eller vattenläcka på stan. Efter kontorstid så kopplas ditt samtal automatiskt vidare till jourtelefon.
  • 08-550 221 00 för dig som är hyresgäst hos oss och felanmälan gäller din bostad.

Anmäla trasiga gatlyktor?

I Södertälje är det kommunen som ansvarar för gatubelysningen. Här kan du göra en felanmälan för trasiga gatlyktor.

Sök ledigt eller fråga om uthyrning

Har du frågor om uthyrning? Ring 08-550 235 00 eller mejla till bobutiken@telge.se.

Våra telefontider

Måndag-onsdag kl. 09.00-16.00
Torsdag kl. 13.00-16.00
Fredag kl. 09.00-15.00
Lunchstängt varje dag kl. 12.00-13.00

Fråga om återvinning och slamtömning

Ring 08-550 222 33 eller mejla till: atervinning@telge.se

Våra öppettider är måndag-fredag kl. 08.00-15.00.

Här får du reda på när sopbilen kommer hem till dig och tömmer soptunnan.

Kundservice Nykvarns kommun

Boende i Nykvarns kommun ska vända sig till Nykvarns kommun vid frågor kring avfall och återvinning. Det gäller allt från fakturafrågor, om man vill veta när soptunnan töms, beställa slam- eller latrintömning etc.

Kontaktuppgifter kundcenter, Nykvarns kommun:
Telefon: 08-555 010 00
Telefontid faktura- och abonnemangsfrågor:
Måndag-torsdag kl. 10.00-12.00, 13.00-15.30. Fredag kl. 10.00-12.00, 13.00-15:00.

Länk till Nykvarns kommuns webbsida, med mer information. 

Fråga om elavtal

Ring: 08-12 22 58 20 eller mejla till: kundservice@telgeenergi.se 

Vi på Telge Energi svarar på alla dina frågor om ren el och elavtal.

www.telgeenergi.se

Fråga om elnät, VA eller fjärrvärme

Ring: 08-550 233 00 eller mejla till: nat@telge.se

Våra öppettider är måndag-torsdag kl. 08.00-17.00, fredag kl. 08.00-15.00.

Är ditt ärende akut t.ex. strömavbrott eller vattenläcka ring 08-550 220 00.

Aktuell driftstatus här informerar vi om det är driftstörningar.

Fråga om stadsnät

Vill du felanmäla internet, TV eller telefoni, gör först en egen felsökning, du hittar instruktioner här. Om du fortfarande har problem, kontakta din tjänsteleverantör. Har du grundutbud utan TV-box vänder du dig till Telenor.

Undrar du något om nyanslutning till stadsnätet kan du läsa mer här eller kontakta kundservice på telefon 08-550 233 00 eller mejla till nat@telge.se.

Kontakta en specifik person hos oss

Ring vår växel 08-550 220 00 eller mejla till: fornamn.efternamn@telge.se

Våra öppettider är måndag-torsdag kl. 08.00-17.00, fredag kl. 08.00-15.00.

Våra öppettider och vägbeskrivningar

Bostäder och lokalerÅtervinning och slamtömningElavtalElnät, VA, fjärrvärme och stadsnät
Mån-tors kl. 08.00-17.00
Fredag kl. 08.00-15.00
Mån-fre kl. 08.00-15.00

Mån-fre kl. 08.00-18.00

Mån-tors kl. 08.00-17.00
Fredag kl. 08.00-15.00

Kartor - hitta till oss

Bobutiken, boservicekontoret

Hovsjökontoret Gröndalsvägen 1

Receptionen Storgatan 42

Tveta återvinningsanläggning

Återvinningscentraler

Öppettider och hitta till Returen och Tveta

Fråga om hantering av personuppgifter

Telgekoncernen värnar om din integritet och har utsett ett dataskyddsombud som du når på dataskyddsombud@telge.se

Det är viktigt för oss att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter och att vi gör det i enlighet med dataskyddslagstiftningen (GDPR). Läs mer: Hur vi hanterar dina personuppgifter

 

Senast ändrad: 26 september, 2018