Felanmälan
Kolla först om det gäller ett allmänt fel – du hittar aktuell driftstatus här. För att kunna hantera ditt ärende på bästa sätt ber vi dig att beskriva ditt ärende så tydligt som möjligt. Vid akuta ärenden ska du alltid ringa till oss.
Välj något av följande alternativ
- Vill du felanmäla internet, tv eller telefoni, gör först en egen felsökning, du hittar instruktioner här. Om du fortfarande har problem, kontakta din tjänsteleverantör. Har du grundutbud utan tv-box vänder du dig till Telenor.
- Felanmälan eller fakturafråga som gäller din bostad eller lokal som du hyr av oss på Telge Bostäder, Telge Hovsjö eller Telge Fastigheter, mejla kundservicebostader@telge.se eller ring 08-550 221 00. Du kan också göra en felanmälan via Mina sidor.
- Felanmälan för Telge Näts tjänster; vatten & avlopp, fjärrvärme eller elnät, mejla nat@telge.se eller ring 08-550 233 00. Tips! Innan du gör en felanmälan som gäller elnätet, börja med att göra en felsökning med hjälp av vår guide.
- Gäller din felanmälan en återvinningstjänst hos Telge Återvinning, mejla atervinning@telge.se eller ring 08-550 222 33.
Ring oss alltid vid akuta ärenden
Vid akuta ärenden eller en pågående störning ska du alltid ringa till oss.
- 08-550 233 00 för Telge Nät-ärenden som strömavbrott eller vattenläcka på stan. Efter kontorstid så kopplas ditt samtal automatiskt vidare till jourtelefon.
- 08-550 221 00 för dig som är hyresgäst hos oss på Telge Bostäder, Telge Hovsjö eller Telge Fastigheter och felanmälan gäller din bostad.
Anmäla trasiga gatlyktor?
Lyser inte gatlyktan eller lyser den hela tiden, felanmäl det till oss på Telge Nät genom att mejla nat@telge.se eller ringa 08-550 233 00.
Alla andra frågor som rör gatubelysning, till exempel skadad lyktstolpe eller om du tycker att det saknas belysning någonstans, ansvarar Södertälje kommun för. Via det här formuläret kommer du i kontakt med kommunen.
Senast ändrad: 14 januari, 2022