Telge Inköp
Telge Inköp är ett av Södertälje kommun helägt dotterbolag, med Telge AB som moderbolag.
Vårt uppdrag
Telge Inköp ska för Södertälje kommun och av kommunen ägda bolag och i förekommande fall andra närliggande kommuner, och deras ägda bolag, bedriva inköpsverksamhet i form av upphandlingar, tecknande av ramavtal och utveckling av inköpsprocesser.
Vi hanterar samtliga upphandlingar för koncernen Telge, Södertälje, Nykvarn, Katrineholm, Vingåker, Flen och Salems kommun. Varje år upphandlar vi varor och tjänster till ett värde av cirka 3,5 miljarder kronor.
Affärsidé
Telge Inköp ska genom en samordnad och utvecklad inköpsprocess bidra till kostnadseffektiva inköp i kommunen och koncernen.
Våra tjänster
All offentlig upphandling regleras genom LOU, lagen om offentlig upphandling.
Aktuella upphandlingar
Här kan du läsa mer om våra aktuella upphandlingar.
Styrelse
Jonny El Zaouki (MP), ordf.
08-523 010 00
Maria Dahl Torgerson, vd
08-550 220 00
Ledamöter
Besim Aho (S), 1:e vice ordförande
Christoffer Johansson (M), 2:e vice ordförande
Catrin Haraldsson (KD)
Leif Åhlin (C)
Kjell Westerberg (L)
Robert Olsson (SD)
Suppleanter
Birgitta Hellgren (S)
Linda Grip (S)
Per Skoglund (C)
Mats Greger (MP)
Per Sydegård (M)
Kent Pihl (M)
Ralph Andersson (RP)
Årsstämmoprotokoll
29 maj 2020 |
31 maj 2019 |
31 maj 2018 |
Senast ändrad: 1 september, 2020