- Telge
- Jobba hos oss
- Lediga tjänster
- vd-assistent med uppföljningsansvar – Telge Bostäder AB
Snabbinfo
Bolag
Telge Bostäder
Anställningsform
Kontaktperson
Krister Mellström 08-55023117
Sista ansökningsdag
2025-10-26
vd-assistent med uppföljningsansvar – Telge Bostäder AB
Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.
Så här säger Krister Mellström, vd Telge Bostäder om rollen:
”Vill du arbeta nära ledningen och bidra till att skapa struktur, kvalitet och effektivitet i ett bolag med samhällsansvar? Då kan rollen som vd-assistent med ansvar för avtalsuppföljning vara något för dig. På Telge Bostäder kombinerar vi samhällsansvar med affärsmässighet. Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag som drivs i bolagsform och utvecklas genom ett strukturerat arbetssätt enligt lean-principerna. Hos oss får du vara med och skapa trygghet och hållbarhet – på riktigt. Nu söker vi en vd-assistent som vill ta plats i bolagets hjärta, driva avtalsuppföljning och bidra till att frigöra tid för det som verkligen gör skillnad – för våra hyresgäster, våra medarbetare och vår framtid."
Uppdrag och kompetenskrav
Som vd-assistent får du ett kvalificerat administrativt ansvar och arbetar nära vd och bolagsledningen. En viktig del av uppdraget är att driva och koordinera avtalsuppföljning för att säkerställa att våra avtal följs och att avvikelser hanteras på ett strukturerat sätt.
Du stöttar vd med kalenderbokningar, rapportering och planering av möten och besök. Du förbereder kallelser, protokoll och underlag till styrelsen och ansvarar för de praktiska delarna kring styrelsemöten. Du samordnar möten och dokumentation för bolagsledningen, inklusive protokollföring och uppföljning. Du hjälper till med bokningar för hela bolaget och skapar presentationer i PowerPoint. Du kvalitetssäkrar dokumentationen och hanterar kontering av fakturor, reseräkningar, utlägg och beställningar av tjänster och resor för bolagsledningen. Du ansvarar också för interna beställningar och är samordningsansvarig vid remisser, revisioner och andra viktiga processer.
Vi söker dig som är strukturerad, självgående och har lätt för att samarbeta med personer på olika nivåer. Du är kommunikativ, professionell och trygg i hanteringen av känslig information. Du är resultatorienterad, sätter höga mål och arbetar uthålligt för att nå dem. Du har god förmåga att planera, skapa struktur och anpassa dig till förändringar. Du identifierar dig med Telges kärnvärden: öppen, enkel, personlig och modig.
Minst gymnasieutbildning krävs.
Vi ser gärna att du:
- Har eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi, kommunikation eller liknande
- Har mycket god digital kompetens, särskilt inom Office365
- Har erfarenhet av att hantera dokument och skapa presentationer i PowerPoint
- Behärskar svenska mycket väl, både muntligt och skriftligt
- Har arbetat i systemen Unit4, Ciceron och Stratsys
- Har vana av att kontera fakturor, hantera reseräkningar och göra beställningar
- Har erfarenhet av att koordinera möten, skriva protokoll och följa upp beslut
- Har förmåga att kvalitetssäkra dokumentation
- Har erfarenhet av att samordna revisioner, remisser och andra viktiga processer
Välj Telge
Inom Telge finns alla möjligheter för dig att själv forma din framtid. Här finns det plats att växa, både i sin yrkesroll och som människa. Telge är en arbetsplats med trygga anställningsvillkor. Du som anställd hos oss omfattas av kollektivavtal där viktiga saker som försäkringar och pension ingår.
Här får du mindre pussel och mer liv. Att ha balans mellan arbetslivet och den privata sfären är viktig för ett hållbart liv. Så långt det är möjligt at vi flexibla arbetstider där var och en styr över sin tid. Vi har en rad förmåner som friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling så att du kan växla in din lön mot extra tjänstepensionssparande.
Läs mer om några av våra medarbetare som valt Telge: Vi valde Telge
Mångfald inkludering och trygghet
Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.
Sista ansökningsdatum
26 oktober 2025, intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Några frågor?
Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Krister Mellström du ska kontakta, på 08-550 231 17. Fackliga kontakter är vision@telge.se för Vision och Magnus Enderin för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Är du nyfiken på att läsa mer om oss?
Läs mer om oss som arbetsgivare: Jobba hos oss
Läs mer om Telge Bostäder AB