Felanmälan

Kolla först om det gäller ett allmänt fel - du hittar aktuell driftstatus här. För att kunna hantera ditt ärende på bästa sätt ber vi dig att beskriva ditt ärende så tydligt som möjligt. Vid akuta ärenden ska du alltid ringa till oss.

Välj något av följande alternativ

  • Gäller din felanmälan Telge Näts tjänster; vatten & avlopp, fjärrvärme eller elnät, kontakta oss via nat@telge.se eller 08-550 233 00.
  • Gäller felanmälan din bostad som du hyr av oss på Telge Bostäder, Telge Hovsjö eller Telge Fastigheter, använd Mina Sidor. Du kan också nå oss via felanmalan@telge.se eller 08-550 221 00.
  • Gäller din felanmälan en återvinningstjänst hos Telge Återvinning, kontakta oss via atervinning@telge.se eller 08-550 222 33.
  • Vill du felanmäla internet, TV eller telefoni, gör först en egen felsökning, du hittar instruktioner här. Om du fortfarande har problem, kontakta din tjänsteleverantör.

Ring oss alltid vid akuta ärenden

Vid akuta ärenden eller en pågående störning ska du alltid ringa till oss.

  • 08-550 233 00 för Telge Nät-ärenden som strömavbrott eller vattenläcka på stan. Efter kontorstid så kopplas ditt samtal automatiskt vidare till jourtelefon.
  • 08-550 221 00 för dig som är hyresgäst hos oss och felanmälan gäller din bostad.

Anmäla trasiga gatlyktor?

I Södertälje är det kommunen som ansvarar för gatubelysningen. Här kan du göra en felanmälan för trasiga gatlyktor.

Senast ändrad: 27 oktober