Kundservice - vad kan vi hjälpa till med?

Sök eller fråga om bostad

Vill du hyra en bostad, ring 08-550 235 00 eller mejla till bobutiken@telge.se.

Våra telefontider är: mån-ons kl. 9-17, lunchstängt kl. 13-14; torsdag kl. 13-17; fredag 9-15, lunchstängt kl. 12-13.

 

Gör en fel- eller störningsanmälan

Välj något av följande alternativ

  • Gäller din felanmälan Telge Näts tjänster; vatten & avlopp, fjärrvärme eller elnät, kontakta oss via nat@telge.se eller 08-550 233 00.
  • Gäller felanmälan din bostad som du hyr av oss på Telge Bostäder, Telge Hovsjö eller Telge Fastigheter, använd Mina Sidor. Du kan också nå oss via felanmalan@telge.se eller 08-550 221 00.
  • Gäller din felanmälan en återvinningstjänst hos Telge Återvinning, kontakta oss via atervinning@telge.se eller 08-550 222 33.
  • Vill du felanmäla internet, TV eller telefoni, gör först en egen felsökning, du hittar instruktioner här. Om du fortfarande har problem, kontakta din tjänsteleverantör.

Ring oss alltid vid akuta ärenden

Vid akuta ärenden eller en pågående störning ska du alltid ringa till oss.

  • 08-550 233 00 för Telge Nät-ärenden som strömavbrott eller vattenläcka på stan. Efter kontorstid så kopplas ditt samtal automatiskt vidare till jourtelefon.
  • 08-550 221 00 för dig som är hyresgäst hos oss och felanmälan gäller din bostad.

Anmäla trasiga gatlyktor?

I Södertälje är det kommunen som ansvarar för gatubelysningen. Här kan du göra en felanmälan för trasiga gatlyktor.

Fråga om återvinning och slamtömning

Ring 08-550 222 33 eller mejla till: atervinning@telge.se

Våra öppettider är måndag-fredag kl. 8-15.

Här kan du söka upp din soptömningsdag!

 

Boende i Nykvarns kommun ska vända sig till Nykvarns kommun vid frågor kring avfall och återvinning. Det gäller allt från fakturafrågor, om man vill veta när soptunnan töms, beställa slam- eller latrintömning etc.

Kontaktuppgifter Kundcenter, Nykvarns kommun:
Telefon: 08-555 010 00
Telefontid faktura- och abonnemangsfrågor:
Måndag-torsdag kl. 10.00–12.00, 13.00–15.30. Fredag kl. 10.00–12.00, 13.00–15:00.

Länk till Nykvarns kommuns webbsida, med mer information. 

Fråga om elavtal

Ring: 0200-43 88 54 eller mejla till: kundservice@telgeenergi.se 

Vi på Telge Energi svarar på alla dina frågor om ren el och elavtal.

Våra öppettider är måndag-torsdag kl. 8-20, fredag kl. 8-17.

Torsdag 18 maj är vår kundservice stängd 11.45-14.15. Då är vi på utbildning för att kunna ge dig en ännu bättre kundupplevelse. Du är välkommen att mejla vår kundservice så återkommer vi till dig. Gäller det till- eller frånkoppling av el är du välkommen att mejla ekonomigruppen@telge.se. Gäller det akuta ärenden som t.ex. strömavbrott är du välkommen att ringa vår växel 08-550 22 000.

www.telgeenergi.se

Fråga om elnät, VA, fjärrvärme eller stadsnät

Ring: 08-550 233 00 eller mejla till: nat@telge.se

Våra öppettider är måndag-torsdag kl. 8-17, fredag kl. 8-15.

Gäller ditt ärende till- eller frånkoppling av el mejla ekonomigruppen@telge.se.
Är ditt ärende akut t.ex. strömavbrott eller vattenläcka ring 08-550 220 00.

Aktuell driftstatus

Kontakta en specifik person hos oss

Ring vår växel 08-550 220 00 eller mejla till: fornamn.efternamn@telge.se

Våra öppettider är måndag-torsdag kl. 8-17, fredag kl. 8-15.

Våra öppettider och vägbeskrivningar

Bostäder och lokalerÅtervinning och slamtömningElavtalElnät, VA, fjärrvärme och stadsnät
Mån-tors kl. 08.00-17.00
Fredag kl. 08.00-15.00
Mån-fre kl. 08.00-15.00 Mån-tors kl. 08.00-20.00
Fredag kl. 08.00-17.00

Mån-tors kl. 08.00-17.00
Fredag kl. 08.00-15.00

Kartor - hitta till oss

Bobutiken, boservicekontoret

Hovsjökontoret Gröndalsvägen 1

Receptionen Storgatan 42

Tveta återvinningsanläggning

Återvinningscentraler

Öppettider och hitta till Returen och Tveta