Use Google translate to translate the web page. Telge AB takes no responsibility for the translation.

Lägenhet

Med en anslutning till Stadsnätet i Södertälje får du den höga prestanda och bandbredd som krävs för att möta dagens och framtidens kapacitetskrävande tjänster. Bor du i en hyresrätt eller hos en fastighetsägare utan anslutning finns möjlighet att vara med och påverka. 

Min lägenhet är ansluten

För att TV, internet, och telefoni ska fungera när du flyttar in i din bostad behöver du beställa dina tjänster i god tid. Det tar upp till tio arbetsdagar att aktivera dina tjänster i stadsnätet. För TV-utbud kan detta variera beroende på utbud och tjänsteleverantör.

Så kan du påverka

Prata med dina grannar. Om ni är fler som är intresserade kan det vara signalen som får din fastighetsägare att ansluta sig till stadsnätet. Använd gärna vårt material för intresseanmälningar med tydlig information om stadsnätet. När ni är tillräckligt många som skrivit under lämnar du över listan till din hyresvärd. Anmälningarna är inte bindande, men kan vara ett bra sätt att visa din fastighetsägare att ni är många som är intresserade av en anslutning.

Så här går det till

Anmäl ditt intresse här eller kontakta oss på 08-550 233 00 alternativt via stadsnat@telge.se.

 

Frågor och svar lägenhet

Frågor och svar

Kan jag beställa en anslutning till stadsnät till bara min egen lägenhet?

Nej, vi ansluter hela fastigheter, inte enstaka lägenheter. Men det finns sätt för dig att påverka din hyresvärd eller styrelse. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Vår fastighet har en annan leverantör av fiber idag. Kan jag säga upp den leverantören?

Prata med din fastighetsägare eller styrelse om du är intresserad av att byta leverantör av fiber.

Behöver jag välja samma tjänsteleverantör som mina grannar när jag har stadsnät?

Nej, du väljer fritt bland tjänsteleverantörer och utbud i stadsnätet.

Min kundnod verkar inte fungera. Hur gör jag en felanmälan?

Kontakta din tjänsteleverantör.

Kan jag lossa på min kundnod när jag ska tapetsera om?

Nej. Det är viktigt att du aldrig tar loss noden från bottenplattan eller från väggen på egen hand. Detta kan skada din fiberanslutning. Vid renovering, tapetsering, målning etc. var försiktig så att inte fiberkabel eller nod kommer till skada. Vill du ha din nod flyttad ta kontakt med oss på Telge Nät.

Kan jag dra eget nät i min lägenhet?

Ta kontakt med din hyresvärd eller styrelse för information om vilka villkor som gäller för dragning av fastighetsnät.

Jag använder inte min kundnod idag. Kan jag ta bort den?

Nej, den ägs av fastighetsägaren.

Jag skulle vilja ha andra kanaler än de som erbjuds i stadsnätet idag. Kan jag välja något annat eller måste jag installera parabol?

Stadsnätet erbjuder ett stort utbud av playtjänster, vilket gör att du kan få tillgång till ett stort antal kanaler via ditt bredband.