Use Google translate to translate the web page. Telge AB takes no responsibility for the translation.

Tom Tits Experiment prisas som det tredje mest omtyckta muséet i Stockholms län

Publicerad den 24 februari

Varje år genomförs en undersökning där Stockholmarna får tycka till om de muséer som finns i regionen. I två av kategorierna tog Tom Tits Experiment hem silver- och bronsmedalj.

Undersökningen, som genomförs varje år av Evimetrix, genomfördes mellan vecka 3 och 5 i år. Nära 1 800 Stockholmare har besvarat enkäten och bland annat fått uttala sig om hur ofta de besöker vart och ett av de 39 undersökta muséerna, hur väl de känner till dem och vad de tycker om deras utställningar och restauranger.

Tom Tits Experiment kammade i år hem en andra plats i kategorin ”Mest barnvänliga museum i Stockholms län”. Tredjeplatsen i kategorin ”Stockholmarnas favoritmuseum” tillföll också Tom Tits Experiment tätt följt efter Skansen och Vasamuséet.

– Vi ser fram emot de här utmärkelserna varje år och ser det som ett bevis på att vårt arbete att väcka barns kreativitet och experimentlust uppskattas. Det är fantastisk att vi ligger i topp bland de mest populära museum i Skandinavien, säger Marie Karlsén marknadschef på Tom Tits Experiment.

För mer information:
Marie Karlsén, marknadschef Tom Tits Experiment