Use Google translate to translate the web page. Telge AB takes no responsibility for the translation.

Möt Praktikant-Tilda, en del av kundservice

Illustration. En glad robot med ett headset på huvudet och ett hjärta på magen.
Publicerad den 3 maj, 2021

Vi har lanserat en ny funktion på hemsidan, en chatbot. Det är en robot som ska kunna svara på de vanligaste frågorna vi får in till vår kundservice.

Chatbotten är ett pilotprojekt, och den heter Praktikant-Tilda. Precis som namnet säger är hon inte fullärd ännu. Ju mer hon får chatta desto mer lär hon sig, och vi hoppas att du kan få hjälp av Tilda om du undrar över någonting.

Generella frågor

Tilda kan tyvärr inte svara på specifika frågor som handlar om till exempel ditt kontrakt eller sådant som du behöver logga in på Mina sidor för att hantera. Eftersom du kan chatta med Tilda utan att logga in är det de vanligaste generella frågorna hon kan hjälpa till med.

Hon kan till exempel hänvisa dig rätt på hemsidan om du har svårt att hitta information, svara på hur du gör för att söka bostad och berätta hur du gör för att rensa ventilationen.

Varför heter chatbotten Tilda?

Tilda står för: Telges Informativa och Ledsagande Digitala Assistent. Det innebär alltså att hon kan guida och informera digitalt, för att hjälpa dig som kund att få svar på dina frågor.

Testa gärna att chatta med Tilda och se vad du tycker! Du hittar henne nere i högra hörnet på sidan.