Use Google translate to translate the web page. Telge AB takes no responsibility for the translation.

Telgekoncernen i sociala medier

Telge finns representerade i ett flertal sociala medier. Tänk på följande när du använder våra sociala mediekanaler.

  1. Skicka inte känslig information om vare sig dig själv eller någon annan, som personuppgifter eller personnummer, brottsuppgifter, värderande omdömen, löner, förmögenhet, betyg, kreditvärde etc via våra sociala medier. Använd e-post, telefon eller brev för personliga ärenden.
  2. Inlägg som kränker enskildas personliga integritet och/eller som omfattas av sekretess får inte läggas upp på våra sociala mediekanaler.
  3. Sprid inte personlig information om tredje person.
  4. Kommentarer och inlägg får inte innehålla: förtal, personangrepp eller förolämpningar, hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra trakasserier, våldsskildringar eller pornografi, uppmaningar till brott eller annan brottslig verksamhet, olovligt bruk av upphovsrättsligt skyddat material, kommersiella budskap eller reklam.
  5. Inlägg som läggs upp i våra sociala mediekanaler kan komma att användas av tredje part, vilket vi inte har möjlighet att påverka eller kontrollera.

Kommentarer och inlägg som bryter mot ovanstående punkter 1-4 kommer att tas bort. Kommentarer som avviker helt ämnesmässigt från ursprungsinlägg eller tidigare kommentarer kommer också att tas bort.

Vid frågor, klagomål eller anmälan om kränkande kommentarer

Om du har frågor, klagomål eller anmälan om kränkande kommentarer vänder du dig till den e-postadress och det telefonnummer som finns i den aktuella sociala mediekanalen. I andra hand till Telges kommunikationsavdelning, e-post: kommunikation@telge.se eller Telges pressjour, telefon 08-550 220 50.

Du har också alltid möjlighet att vända dig direkt till Telges dataskyddsombud, e-post: dataskyddsombud@telge.se eller till Datainspektionen.

Senast ändrad: 8 maj, 2018