Illustration. En glad robot med ett headset på huvudet och ett hjärta på magen.

Vår chatbot har kompetensutvecklat sig

22-03-15 Telge Bostäder

Vår chatbot Tilda guidar dig rätt i allmänna frågor som rör ditt boende. Hon är laddad med en massa kunskap och kan även guida dig till mer information på webben.

Svarar på dina frågor

Det startade som ett pilotprojekt i maj 2021 med chatboten Tilda i syfte att förenkla för dig som hyresgäst och hon har sedan dess funnits på vår webbplats.

Vi har sedan start sett att många av våra hyresgäster har använt vår chatbot för att få svar på sina frågor. Därför har vi utvecklat Tilda med en helt ny hjärna vilket betyder att hon nu kan svara på cirka 500 frågor i stället för som tidigare 100 stycken.

Tillgänglig dygnet runt

Den största fördelen med Tilda är att hon är tillgänglig dygnets alla timmar. Det gör att du kan få snabb service och när det passar dig oavsett tid på dygnet.

Tilda står för Telges Informativa och Ledsagande Digitala Assistent och du hittar henne längst ner i hörnet på webben där du skriver din fråga direkt i chatfönstret.

Vad är en chatbot?

En chatbot är en programvara som används för att föra en online chattkonversation via text eller text-till-tal. Den kan automatisera konversationer och interagera med människor via meddelandeplattformar.