Use Google translate to translate the web page. Telge AB takes no responsibility for the translation.

Porträttbild, Hasan Dincer

Möt Hasan Dincer, avdelningschef återvinnings­centraler Telge Återvinning

Hej Hasan, vad gör du på jobbet?

Jag är avdelningschef för återvinningscentralerna Returen och Tveta. Jag är också ansvarig för driften och för hur det ska se ut i framtiden på Returen och Tveta. Det handlar mycket om återanvändning och att återvinna så mycket material som möjligt. Vi jobbar hela tiden med att förenkla för våra kunder. Jag arbetar på plats både på Returen och Tveta.

Vad har du för fritidsintressen?

När jag inte jobbar spelar jag innebandy och även badminton med familjen. Jag har en liten båt som jag tycker om att åka ut och fiska med. Skidresor är jättekul, och jag tycker om att resa mycket.

Vilka egenskaper tycker du är viktiga att ha som chef?

Som chef är det viktigt att underlätta för personalen, se till att de har rätt utrustning och rätt material. Att finnas där när de behöver mig och att vara rättvis.

Jag tycker själv att jag är bra på att se vad medarbetarna behöver. Att hela tiden se vad som behöver utvecklas för att vi ska komma framåt. Se till att göra det bra för personalen och att de har en bra arbetsmiljö. Säkerheten kommer först!

Vad är det bästa med att jobba på Telge enligt dig?

Det bästa med Telge är att jag började som sopåkare och nu är jag avdelningschef. Här finns all möjlighet att utvecklas. Det är ett tryggt jobb, cheferna ser till att man får den hjälp som behövs. Det är det som är så bra med Telge, här vågar man säga vad man tycker och så får man alltid hjälp.

Jag har haft många jobb och det här är det mest spännande och roligaste jobbet jag har haft hittills. Det är krävande och jag har mycket ansvar, men samtidigt är det jätteroligt.

Vilket av våra kärnvärden tycker du lite extra om och hur arbetar du med det i din roll?

Av våra kärnvärden jobbar jag mycket med att vara öppen, enkel, personlig och modig – alla kärnvärdena faktiskt! Vi hanterar många kunder, det kräver också att man är social och ser till att vara modig. Att våga prata med kunder och att vara tillgänglig.

Senast ändrad: 27 april, 2021