Möt Behiye Haidari, receptionist på Telge Bostäder

Hej Behiye, vad gör du på jobbet?

Det är så mycket olika saker. Det kan vara att ta hand om besökare, guida dem till rätt person, lämna ut paket och svara på frågor om hyran eller elräkningen.

Vad är extra utmanande?

Jag ska lösa problem på plats, det kan vara till exempel nycklar som inte stämmer eller som inte finns här när de ska hämtas. Då gäller det att lösa uppkomna problem på ett smidigt sätt. Det är nog det som driver mig. Varje dag är en ny utmaning med nya ärenden som ska lösas.

När började du på Telge?

Det var 2005 och jag fick jobbet som miljöinformatör: att informera och lära människor om miljö och hemsortering i Hovsjö. Eftersom jag kan fem språk kan jag kommunicera med många olika människor och jobbet passade mig bra. När projektet var slut började jag som besiktningsman, därefter i uthyrningen, som sedan blev receptionen för alla Telgebolag.

Jag trivs jättebra. Jag tycker om att jobba med människor och att träffa nya människor.

Finns det något mer du vill berätta om ditt jobb?

Jag är stolt över att jobba här. Telge bidrar med många bra saker till samhället och till Södertäljeborna. Ett exempel är den viktiga sponsringen till sportföreningar här i stan och till aktiviteter som Sommarskoj. Där har även mina barn deltagit när de var små, så det tycker jag är en jättebra sak.