- Telge
- Jobba hos oss
- Vi valde Telge
- Operativ chef
Möt Patrik Rotkvist, operativ chef på Södertälje Hamn
Hej Patrik, vad gör du på jobbet?
Mitt ansvar är att säkerställa den dagliga driften i Södertälje Hamn och på längre sikt säkerställa vår konkurrenskraft in i framtiden. Bland annat kommer jag att arbeta fram en organisation som står väl rustad för nya utmaningar i form av ökade volymer och nya affärsområden.
Vad driver dig?
Jag drivs av att se resultat i förändringar och åtgärder. Drivkraften är också att se utveckling bland medarbetare, mig själv inkluderad, och utveckling av organisationen och företaget.
Vad har du gjort innan du kom till Telge och Södertälje Hamn?
Jag har lång erfarenhet av arbete med logistik, inköp, planering och transporter inom olika branscher. Senast kommer jag från Crane Currency där jag arbetade som supply chain manager. Innan dess har jag arbetat inom branscher som grafiska, telecom, healthcare, industri (krantillverkning) och Vin & Sprit.
Vad är särskilt kul och utmanande i ditt jobb?
Jag tycker att mitt jobb är extra kul därför att jag i stort sett varje dag bjuds på nya utmaningar som kräver lösningar och snabba beslut. En utmaning är att få alla medarbetare att jobba mot samma mål och riktning, vilket inte är unikt för just Södertälje Hamn utan återkommande på de flesta företag. Det gäller att kontinuerligt jobba med företagets mål, uppföljning och kommunikation.
Varför valde du Telge som arbetsgivare?
Ska jag vara ärlig så var det mer en tillfällighet, som så ofta, att det blev just Telge. Jag blev kontaktad för denna tjänst, fastnade för Södertälje Hamn av många anledningar och fick en bra magkänsla.