Use Google translate to translate the web page. Telge AB takes no responsibility for the translation.

En person håller en mobiltelefon

Mobilt BankID - tryggt, enkelt och smidigt

Säker identifiering för alla

Från 1 juni 2021 behöver du som elinstallatör identifiera dig med Mobilt BankID när du beställer tjänster av oss på Telge Nät.

Så här fungerar Mobilt BankID

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg och säker när du beställer tjänster av oss. När du identifierar dig med BankID går banken i god för att din identitet är säkerställd och att e-legitimationen är utfärdad till rätt person.

  1. Du gör din beställning på föranmälan.nu
  2. Du får ett sms med länk till en landningssida. Där identifierar du dig med hjälp av Mobilt BankID.

Om du inte har någon dosa eller aktivt Mobilt BankID från annan enhet behöver du besöka ditt närmaste bankkontor för att komma igång.

Mobilt BankID – en värdehandling

Det är viktigt att komma ihåg att Mobilt BankID är en personlig värdehandling, precis som ditt pass och ditt körkort. Mobilt BankID är en e-legitimation och ska alltid behandlas på ett säkert sätt, lämna aldrig ut dina uppgifter till någon.

Senast ändrad: 26 maj, 2021