Hitta svaret på din fråga
Har du kollat säkringarna? Viktigt att kolla alla tre säkringar. Vissa spisar har en barnspärr, kontrollera så att den inte är aktiverad.
Filtret i spisfläkten behöver rengöras regelbundet så vår första rekommendation är att du testar det. Låt filtret ligga i varmt vatten med diskmedel i 5-10 minuter alternativt diska i diskmaskinen.
Om det inte fungerar är du välkommen att kontakta oss här eller göra en felanmälan.
I kylskåpet finns ett avrinningshål för vatten. Kontrollera så att det inte är igensatt av smuts och rengör med jämna mellanrum.
Kontrollera säkringarna för kylskåp och frys.
Har du bytt lysrör med glimtändare eller glödlampa?
Inkoppling av disk- och tvättmaskin ansvarar du som hyresgäst själv för, det ska utföras fackmannamässigt.
Mest troligt är att vattenlåset behöver rengöras.
Toalettsitsar har vi inget underhåll på. Du som hyresgäst köper en ny och byter ut den själv.
Är det bara ett rum eller del av bostaden som är strömlöst? Kontrollera då säkringarna. Om hela bostaden är utan el kan det bero på ett strömavbrott eller att jordfelsbrytaren har slagit ut. Om strömavbrottet beror på ett problem i elnätet lägger vi ut information på vår driftstatussida.
Gäller det skadegörelse utvändigt vill vi att du polisanmäler händelsen först. Vi behöver veta polisanmälan- eller diarienumret.
Om det istället handlar om en olyckshändelse ber vi dig vända dig direkt till felanmälan.
Vi har inget underhåll på persienner och markiser. Du som hyresgäst åtgärdar själv.
Om du har problem med din tv eller internetuppkoppling ska du alltid kontakta din tjänsteleverantör.
Ta med dig brickan till receptionen på Storgatan 42, tänk på att det är du som står på kontraktet som behöver besöka oss. I annat fall krävs det fullmakt och bådas legitimation.
Fler frågor och svar finns i vårt kundforum. Om du inte hittar svar på det du undrar över, kan du enkelt ställa en ny fråga. Gå vidare till vårt kundforum.
Senast ändrad: 28 januari, 2021