Use Google translate to translate the web page. Telge AB takes no responsibility for the translation.

Kontakta oss

Välkommen till kundservice bostäder. Här tar vi emot felanmälningar och svarar på frågor om ditt boende och allmänna hyresfrågor. Kundservice bostäder hanterar alla hyresfrågor oavsett om du är hyresgäst hos Telge Bostäder, Telge Hovsjö eller Telge Fastigheter.

Kontakta oss

Just nu är det många som ringer till oss. Det kan innebära längre väntetider än vanligt.

Frågor om hyresbostäder, parkeringar, kontrakt eller tillval: uthyrningen@telge.se

Övriga frågor eller felanmälan: kundservicebostader@telge.se

Telefon: 08-550 221 00

Telefontider

Kundservice har ändrade telefontider

Måndag-fredag kl. 08.00-15.00

Uthyrningen har ändrade telefontider

Måndag-fredag kl. 09.00-12.00

Hitta svaret på din fråga

Spisen fungerar inte

Har du kollat säkringarna? Viktigt att kolla alla tre säkringar. Vissa spisar har en barnspärr, kontrollera så att den inte är aktiverad.

Spisfläkten drar inte in matoset

Filtret i spisfläkten behöver rengöras regelbundet så vår första rekommendation är att du testar det. Låt filtret ligga i varmt vatten med diskmedel i 5-10 minuter alternativt diska i diskmaskinen.

Om det inte fungerar är du välkommen att kontakta oss eller göra en felanmälan.

Det rinner vatten i kylskåpet

I kylskåpet finns ett avrinningshål för vatten. Kontrollera så att det inte är igensatt av smuts. Rengör det med jämna mellanrum.

Det är strömlöst i kylskåpet eller frysen

Kontrollera säkringarna för kylskåp och frys.

Jag behöver hjälp med inkoppling av disk- eller tvättmaskin

Inkoppling av disk- och tvättmaskin ansvarar du som hyresgäst själv för, det ska utföras fackmannamässigt.

Det är stopp i golvbrunnen eller i handfatet

Mest troligt är att vattenlåset behöver rengöras.

Toalettsitsen är trasig

Toalettsitsar har vi inget underhåll på. Du som hyresgäst köper en ny och byter ut den själv.

Det är ingen ström i lägenheten/rummet

Är det bara ett rum eller del av bostaden som är strömlöst? Kontrollera då säkringarna. Om hela bostaden är utan el kan det bero på ett strömavbrott eller att jordfelsbrytaren har slagit ut. Om strömavbrottet beror på ett problem i elnätet lägger vi ut information på vår driftstatussida.

Fönsterglas är krossat

Gäller det skadegörelse utvändigt vill vi att du polisanmäler händelsen först. Vi behöver veta polisanmälan- eller diarienumret.

Om det istället handlar om en olyckshändelse ber vi dig vända dig direkt till felanmälan.

Min persienn eller markis är trasig

Vi har inget underhåll på persienner och markiser. Du som hyresgäst åtgärdar själv.

Ingen tv-bild eller internetuppkoppling

Om lampan i noden lyser kontakta din tjänsteleverantör. Om inga lampor i noden lyser kan du byta ut adaptersladden mot en ny i receptionen på Storgatan 42.

Gå vidare till felsökning och felanmälan.

Brickan till porten eller till tvättstugan fungerar inte

Ta med dig brickan till receptionen på Storgatan 42, tänk på att det är du som står på kontraktet som behöver besöka oss. I annat fall krävs det fullmakt och bådas legitimation.

Fler frågor och svar

Fler frågor och svar finns i vårt kundforum. Om du inte hittar svar på det du undrar över, kan du enkelt ställa en ny fråga. Gå vidare till vårt kundforum.

Senast ändrad: 9 maj, 2020