Kontakta oss
Välkommen till kundservice bostäder. Här tar vi emot felanmälningar och svarar på frågor om ditt boende och allmänna hyresfrågor. Kundservice bostäder hanterar alla hyresfrågor oavsett om du är hyresgäst hos Telge Bostäder, Telge Hovsjö eller Telge Fastigheter.
Kontakta oss
Frågor om hyresbostäder, parkeringar, kontrakt eller tillval: uthyrningen@telge.se
Övriga frågor eller felanmälan: kundservicebostader@telge.se
Telefon: 08-550 221 00
Telefontider
Kundservice
Måndag-torsdag kl. 08.00-11.00 och 13.00-15.00
Fredag kl. 08.00-11.00 och 13.00-14.30
Uthyrningen
Måndag-fredag kl. 08.00-11.00
Just nu har vi längre handläggningstider
Ska du göra en felanmälan? Är ditt ärende akut kommer vi att åtgärda det direkt. Ärenden som inte är akuta kommer vi också att åtgärda, men just nu är väntetiden längre och vi kontaktar dig när vi har möjlighet att hjälpa dig.
Blanketter
Här finns våra blanketter som du kan behöva när du bor hos oss.
Tipsa oss
För oss är det viktigt att alla som hyr en bostad av oss gör det på ett sätt som vi tillåter. Misstänker du att en granne hyr en bostad olovligt eller vet du att någon missköter sitt hem vill vi att du kontaktar oss. Du kan också kontakta oss eller socialtjänsten om du misstänker att en granne, eller någon i dess närhet far illa.
Du kan alltid känna dig trygg med att lämna tips till oss. Vi är endast ett fåtal personer som arbetar med de här frågorna på Telge Bostäder. Du kan självklart välja att vara anonym när du kontaktar oss. Tipsen från dig hjälper oss att komma framåt i vårt arbete.
Till oss kan du också vända dig om du upplever oegentligheter internt hos oss på Telge Bostäder.
Hör av dig till oss via mejl: tips.bostader@telge.se
Senast ändrad: 5 februari, 2021