Kundservice - vad kan vi hjälpa till med?

Gör en fel- eller störningsanmälan

Välj något av följande alternativ

  • Vill du felanmäla internet, TV eller telefoni, gör först en egen felsökning, du hittar instruktioner här. Om du fortfarande har problem, kontakta din tjänsteleverantör.
  • Gäller felanmälan din bostad som du hyr av Telge Bostäder, Telge Hovsjö eller Telge Fastigheter, använd Mina Sidor. Du kan också nå oss via felanmalan@telge.se eller 08-550 221 00. 
  • Gäller din felanmälan Telge Näts tjänster; vatten & avlopp, fjärrvärme eller elnät, kontakta oss via nat@telge.se eller 08-550 233 00.
  • Gäller din felanmälan en återvinningstjänst hos Telge Återvinning, kontakta oss via atervinning@telge.se eller 08-550 222 33.

Ring oss alltid vid akuta ärenden

Vid akuta ärenden eller en pågående störning ska du alltid ringa till oss.

  • 08-550 233 00 för Telge Nät-ärenden som strömavbrott eller vattenläcka på stan. Efter kontorstid så kopplas ditt samtal automatiskt vidare till jourtelefon.
  • 08-550 221 00 för dig som är hyresgäst hos oss och felanmälan gäller din bostad.

Anmäla trasiga gatlyktor?

I Södertälje är det kommunen som ansvarar för gatubelysningen. Här kan du göra en felanmälan för trasiga gatlyktor.

Sök eller fråga om bostad

Vill du hyra en bostad, ring 08-550 235 00 eller mejla till bobutiken@telge.se.

Våra telefontider

Måndag-onsdag kl. 09.00-17.00
Torsdag kl. 13.00-17.00
Fredag kl.09.00-15.00

Lunchstängt

Måndag-fredag kl. 12.00-13.00

 

Fråga om återvinning och slamtömning

Ring 08-550 222 33 eller mejla till: atervinning@telge.se

Våra öppettider är måndag-fredag kl. 08.00-15.00.

Här får du reda på när sopbilen kommer hem till dig och tömmer soptunnan.

Kundservice Nykvarns kommun

Boende i Nykvarns kommun ska vända sig till Nykvarns kommun vid frågor kring avfall och återvinning. Det gäller allt från fakturafrågor, om man vill veta när soptunnan töms, beställa slam- eller latrintömning etc.

Kontaktuppgifter kundcenter, Nykvarns kommun:
Telefon: 08-555 010 00
Telefontid faktura- och abonnemangsfrågor:
Måndag-torsdag kl. 10.00-12.00, 13.00-15.30. Fredag kl. 10.00-12.00, 13.00-15:00.

Länk till Nykvarns kommuns webbsida, med mer information. 

Fråga om elavtal

Ring: 08-12 22 58 20 eller mejla till: kundservice@telgeenergi.se 

Vi på Telge Energi svarar på alla dina frågor om ren el och elavtal.

Våra öppettider är måndag-torsdag kl. 08.00-20.00, fredag kl. 08.00-17.00. 

www.telgeenergi.se

Fråga om elnät, VA, fjärrvärme eller stadsnät

Ring: 08-550 233 00 eller mejla till: nat@telge.se

Våra öppettider är måndag-torsdag kl. 08.00-17.00, fredag kl. 08.00-15.00.

Gäller ditt ärende till- eller frånkoppling av el mejla ekonomigruppen@telge.se.
Är ditt ärende akut t.ex. strömavbrott eller vattenläcka ring 08-550 220 00.

Aktuell driftstatus

Kontakta en specifik person hos oss

Ring vår växel 08-550 220 00 eller mejla till: fornamn.efternamn@telge.se

Våra öppettider är måndag-torsdag kl. 08.00-17.00, fredag kl. 08.00-15.00.

Våra öppettider och vägbeskrivningar

Bostäder och lokalerÅtervinning och slamtömningElavtalElnät, VA, fjärrvärme och stadsnät
Mån-tors kl. 08.00-17.00
Fredag kl. 08.00-15.00
Mån-fre kl. 08.00-15.00

Mån-tors kl. 08.00-20.00
Fredag kl. 08.00-17.00

Under vecka 28-32 (10 juli t.o.m. 13 aug) är våra öppettider mån-tor kl 08-17 och fre kl. 08-15.

Mån-tors kl. 08.00-17.00
Fredag kl. 08.00-15.00

Kartor - hitta till oss

Bobutiken, boservicekontoret

Hovsjökontoret Gröndalsvägen 1

Receptionen Storgatan 42

Tveta återvinningsanläggning

Återvinningscentraler

Öppettider och hitta till Returen och Tveta